masa

assalamualaikum buat semua sahabat..
apa khabar semua? chewah...cam ade je yg baca entri ini....
siapa aku? hingga saat ini aku msh tertanya-tanya dan mencari-cari siapa aku...
ade yg kata tak penting pun sapa kita...jika kita punya identiti sendiri atau kita tiru identiti org lain...aslkan apa yg kita wat tidak melanggar syariat Islam...

namun...aku ttp terfikir siapa aku?
pelbagai identiti aku cuba namun, aku msih tidak kenal siapa aku...
aku hanya mampu menarik nafas dalam2 dan hembuskannya...
aku tertanya-tanya mengapa aku dilahirkan ke dunia? mengapa dugaan aku sebegini?
jika kita tidak mengubah diri kita..siapa lagi yg nak ubah? jika kita menerima dugaan yg berat..apkah ia terlalu berat untuk kita? pernahkah kita terfikir akan nasib manusia lain? hamba2 lain di muka bumi ini?

aku...ingin sekali aku keluar dari belenggu idup ini...
aku ingin jadi muslimah sejati...namun, aku tidak tahu bila dan bagaimana....
bersama dirinya aku akan trus hanyut...namun, aku yakin...dia untukku...dan aku takkan sesekali meninggalkan dia...

ingin sekali aku mengubahnya..agar dia bersamaku....masa...masa...masa....
aku perlukan masa.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

Post a Comment