mengapa?

wahai sahabat,
apakah erti sahabat?
adakah sesorang yg berkwn hanya kerna ade kepentingan?
adakah kerna mmg ingin bersahabat...melalui suka dan duka bersama?

wahai sahabat,
aku tidak mengerti....mengapa...
mengapa tidak boleh berkorban sedikit untuk sahabat?
pernahkah sahabat berfikir tentang pengorbanan sahabat yg lain?

wahai sahabat,
mengapa...
mengapa perlu memilih dlm bersahabat?
apakah tidak cukup layak jika sahabat itu tidak mempunyai apa2?
apakah sahabat itu hanya kerna bersebab?

wahai sahabat,
jika benar kau sahabatku...
tunjukkan akhlakmu yg baik..
tunjukkn la keihlasanmu wahai sahabat..

wahai sahabat,
tiada yg lain aku pinta,,,
hanya memahamiku,
menemaniku,
sentiasa sokong aku...menasihatiku...

wahai sahabat,
jadilah sahabat yg baik...
aku tidak mengira siapa kamu..
kerna aku ikhlas dlm bersahabat..

namun wahai sahabat.,
aku mengrti...tiada sahabat yg lebh baik driNya...
kerna Dia tidak memilih sahabat...
kerna Dia Maha Adil, Penyayang dan Memahami..
kerna Dia Maha Mengetahui...

wahai sahabat,
aku kecewa dengan sikap kamu...
mungkin aku terlalu baik...denganmu..
mungkin juga aku tidak layak dan tidak cukup sempurna untuk jadi sahabatmu..

wahai sahabat,
maafkan aku.....aku tak mampu menjadi sahabat yg memenuhi ciri2 sahabat yg kamu mahu..
kerna aku ialah aku...

wahai sahabat,
mengapa...mengapa harus begini?
mengapa? aku sering tertanya-tanya mengpa...

wahai sahabat..
aku doakan kejayaan kamu....

insyaAllah....amin..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

0 comments:

Post a Comment